Thư Phàn Nàn Về Chất Lượng Dịch Vụ Bằng Tiếng Anh- Ielts Writing

Hi guys!
Hôm nay chúng ta sẽ cùng nhau viết thư phàn nàn về chất lượng dịch vụ bằng tiếng Anh nhé.  Thông thường, chúng ta gặp rất nhiều vấn đề bức xúc, nếu mức độ đơn giản thì có thể bỏ qua nhưng nếu quá mức chịu đựng thì hãy lấy bút viết ngay một lá thư phàn nàn gửi đến manager quản lý dịch vụ nhé. Dưới đây sẽ là bài mẫu ielts writing về việc phàn nàn về chất lượng dịch vụ thuê xe. Nhưng nếu bạn nào chưa nắm được cách viết thư phàn phàn thì hãy vào Cách Viết Thư Phàn Nàn Bằng Tiếng Anh để luyện tập cách viết đã nhé!

Bài viết liên quan: 


Thư phàn nàn về chất lượng dịch vụ

Topic: you recently hired a car for a part of your holiday. However, there were several problems with the arrangements. Write a letter of complaint to the manager explaining the problems and requesting compensation.


   Dear Sir/ Madam,
I’m writing this letter to express my disappointment about the service I received when I hired one of your cars on 16th November.
Firstly, I am extremely disappointed about delivery time that wasted 2 hours late. Actually, I ordered a car at 7:00 A.M with the hope that I can get the campsite punctually, however, I was given it at 9:00. It was too late so I have to accept this fault and started my journey without arguing with your employees.
Another problem I had experienced is the speedometer stopped working at half of journey. I cannot imagine how dangerous it is, when I was on the high way, the speedometer showed 40 km/h, so I drove a little bit faster but it is still 40 km/h. I tried to drive faster and faster, as a result, I was stopped by the police for over-speed. Although I tried to blame for the car’s flaw, I have to pay $200 punishment. Finally, I have no choice but to leave the car at your CNA branch and continued my journey using taxi.
This is the most terrible journey that I have ever experienced. I feel that I was cheated by being given an unreliable car that generates serious dangers to my safety. Therefore, I want you to refund the amount of money that I had to pay for over speed as it is not my fault. Besides, it will make me feel better and revealed if I receive your apology for irresponsible acts.
Your faithfully, 
Pepper

Viết thư phàn nàn về chất lượng dịch vụ




Hy vọng các bạn sẽ viết được thư phàn nàn và vận dụng nó khi cần thiết. Chúc các bạn học tốt!

Không có nhận xét nào:

Đăng nhận xét

Adbox